با شور و اشتياق بيشتر، علاقه اي شديدتر ايجاد کنيد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 136
نویسنده : محمدرضا علی اکبری

از اولین بوسه تا دوران پیری، همه زوج ها شاهد دورانی از سکوت و اندوه در روابط خود هستند، و این امکان وجود دارد که در طول زمان گاهی از نظر احساسی و یا حتی فیزیکی برای مدتی یکدیگر را ترک کنند.

 

رشد احساسی یک امر کاملاً فردی است و اصلاً ساده نمی باشد. برای ایجاد و نگه داشتن هارمونی در رابطه، هر یک از طرفین باید در برابر تغییر نیازهای یکدیگر انعطاف پذیر باشند و با این کار موجبات رشد رابطه را نیز فراهم آورند.

 

یک رابطه طولانی مدت بر اساس همدلی، احترام، و عشق حقیقی نشات می گیرد و این خصوصیات را باید در طول زمان و با اتکا به شیوه های مختلف به طرف مقابل نشان دهید. با این کار ارتباط شما ارزش بالاتری پیدا می کند.

 

در رابطه باید نوآوری داشته باشید، به طرف مقابل احترام بگذارید و ارتباط خود را با او مستحکم تر نمایید.

 

برای نجات دادن رابطه خود از رویارویی با بن بست احساسی، می توانید راهکارهای زیر را به کار بندید.

 

1- از همسر خود تست حقیقت بگیرید

 

پیش از اینکه هر کاری برای محکم تر کردن روابط انجام دهید، ابتدا از خودتان سوال کنید که آیا این رابطه برای شما مناسب است، و آیا طرف مقابل به درد زندگی با شما میخورد یا خیر. باید پاسخ های ابتدایی را به درستی در ذهن داشته باشید. اگر احساس می کنید که شریک زندگیتان به اندازه کافی برایتان ارزشمند نیست، شاید بهتر باشد که نگاه مجددی بر روی شریک خود داشته باشید. این امکان وجود دارد که فرد مناسبی را انتخاب نکرده باشید.

 

2- به منحصر بفرد بودن ارتباطتان توجه کنید

 

با وجود این پتانسیل می توانید از لحظه لحظه ارتباطتان بیشترین لذت را ببرید.

 

برای خصوصیات منحصر بفرد شریک زندگیتان ارزش و احترام قائل باشید، این امر سبب ایجاد جذابیت بیشتری میان شما دو نفر می شود. هر چند وقت یکبار اشاره کوتاهی به شخصیت مستقل همسرتان داشته باشید، حال چه از نظر احساسی و چه از نظر فیزیکی.

 

3- از همین حالا عشق ورزی را آغاز کنید

 

اجازه دهید که رابطه جنسی میان شما سبب ایجاد صمیمیت و عشق بیشتر شود. سعی کنید در این زمینه قدری محتاطانه تر برخورد کرده و رضایت شریک زندگیتان را به طور کامل جلب نمایید. به جای اینکه برای رسیدن به رضایت جنسی با همسر خود معاشقه کنید، به خاطر او این کار را انجام دهید و به آنها نیز اجازه دهید که یک چنین کار مشابهی را در برابر شما انجام دهند.

 

4- با همسر خود دوست باشید

 

آیا احساس می کنید که در بیرون رابطه برای همسر خود دوست خوبی هستید؟ اگر احساس می کنید که پاسختان به این سوال "نه" است اصلاً نگران نشوید همیشه زمان دارید که برای خود دوست جدیدی برگزینید. فعالیت هایی را پیدا کنید که می توانید در کنار هم آنها را انجام داده و لذت ببرید. می توانید در کارهای مختلف با هم همگام شوید؛ مانند کمک به صندوق های خیریه. هر چقدر فعالیت های مشترک شما دو نفر افزایش پیدا کند، اساس ارتباط شما نیز مستحکم تر خواهد شد.

 

5- همان چیزی شوید که از همسرتان انتظار دارید

 

نباید انتظرات نابجا داشته باشید، اگر از همسر خود انتظار دارید تا کاری برایتان انجام دهد و یا چیزی به شما بگوید، شما خودتان هم باید در قبال او همان کار را انجام دهید و یا همان حرف را بزنید. پیش از اینکه از طرف مقابل انتظاراتی داشته باشید ابتدا ببینید که آن ویژگی ها در وجود خودتان پیدا می شود یا خیر.

 

6- برای رسیدن به بهترین ها برنامه ریزی کنید

 

هر کاری که می خواهید انجام دهید- از اجرای برنامه غذایی گرفته، تا بازی بولینگ و پرداخت مالیات- برنامه ریزی حرف اول را می زند. با وجود برنامه ریزی حس اعتماد میان طرفین افزایش پیدا می کند. تعهد به رسیدن به یک هدف کوتاه مدت بهترین تمرینی است که می تواند مقاوت یک رابطه را افزایش دهد.

 

7- با تمام وجود عشق بورزید

 

به دلیل روابطی که در گذشته تجربه کرده ایم، این امکان وجود دارد که منطقمان به ما اجازه ندهد که با تمام جود به طرف مقابل عشق بورزیم. اگر احساس کردید که در رابطه از نظر احساسی به بن بست رسیده اید، از خودتان سوال کنید که چه چیزهایی را از همسرتان دریغ می کنید، و چرا این کار را انجام می دهید. آیا دوست دارید که همسرتان نیز به جای پذیرفتن شما دائماً از شما انتقاد کند؟ محدودیت های عشق ورزی خود را شناسایی کرده و شیوه های مناسب برای از بین بردن آنها را پیدا کنید.

 

8- ارتقای فردی سبب ارتقای رابطه می شود

 

ارتقای شخصیت فردی به شما کمک می کند تا ارتباط خود را بهبود ببخشید. مطمئن باشید که غنی سازی شخصیت یکی از مسال موثر و مهم برای ایجاد یک ارتباط دائمی می باشد.

 

دانش های فردی خود را افزایش دهید، هر چقدر علاقه های فردی شما دو نفر نسبت به هم افزایش پیدا کند می توانید خیلی راحت تر با هم ارتباط برقرار کنید، به راحتی می توانید ایده های جدیدتان را با هم در میان بگذارید و تجربیات خود را با هم مرور و بررسی نمایید. توجه داشته باشید که هیچ اشکالی در مورد اهمیت دادن به طرف مقابل وجود ندارد. هر چقدر بیشتر بدهید، به همان اندازه نیز بیشتر دریافت می کنید.

 

9- اختلافات ایمانی، فرهنگی و سیاسی را درک کنید

 

وجود اختلاف، یکی از مقوله هایی است که می تواند در هر ارتباط طولانی مدتی وجود داشته باشد.  به هر حال دو نفر هر چقدر هم که به هم نزدیک باشند، ممکن است تفاوت هایی را از نظر مذهبی، فرهنگی، سیاسی، و خانوادگی با یکدیگر داشته باشند. باید این تفاوت ها را شناسایی کنید تا ببینید چه چیزهایی در درون شما و همسرتان وجود دارد که سبب منحصر بفر کردن هر یک از شما دو نفر می شود.

 

10- با عصبانیت به رختخواب نروید

 

پیش از رفتن به رختخواب، سعی کنید تفاوت های موجود را بررسی نموده و مشکلات را حل کنید. دلخوری شبانه سبب می شود که هر یک از شما دو نفر به بن بست احساسی برسید. علاوه بر اینکه باید سعی کنید ثبات ارتباط خود را ارتقا بخشید، در عین حال باید تلاش کنید که اختلافات را پیش از رفتن به بستر حل نمایید تا استرس کمتری به طرفین وارد شده و هر دو نفر بتوانند راحت تر بخوابند.

 

 

یک ارتباط معنا دارد و کامل بهترین سرمایه گذاری است که شما می توانید در رابطه خود داشته باشید. همچنان که ارتباطتان رشد می کند، باید به دنبال راههای جدیدی باشید تا یکدیگر را جذب کنید.

 

 

هر انسانی به نوبه خود بازتاب دهنده دنیایی از دانش و احساسات بوده و منتظر است کسی از راه برسد و او را کشف کند، کسی که صبور و بی پرده بوده و توانایی درک او را داشته باشد.

روانشناسی - ازدواج و خانواده - با شور و اشتياق بيشتر، علاقه اي شديدتر ايجاد کنيد




:: موضوعات مرتبط: با شور و اشتياق بيشتر، علاقه اي شديدتر ايجاد کنيد , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: